sobota, 21 stycznia 2017

Babeczki czekoladowo-wiśniowe (jagodowe) Nigelli


Przepis u mnie w domu niemal odkąd odkryłam Nigellę.
Superpyszne, szybkie i efektowne babeczki na każdą okazję oraz bez okazji ;)
Ja pominęłam polewę, jednak jeśli macie ochotę na coś bardzo czekoladowego, śmiało, zróbcie polewę!

           /12 babeczek:/
  • 125 g miękkiego, niesolonego masła (u mnie 100 g)
  • 100 g ciemnej czekolady, połamanej na kawałki
  • 300 g dżemu wiśniowego (u mnie tym razem jagodowy, ale wiśniowy się sprawdza świetnie)
  • 150 g drobnego cukru (u mnie 4 łyżeczki, bo miałam słodki dżem domowej roboty)
  • szczypta soli (pominęłam)
  • 2 duże jajka, rozkłócone (dałam 3 małe)
  • 150 g mąki pszennej ze środkiem spulchniającym (dałam razową i 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia)
           polewa:
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 100 ml śmietanki kremówki
  • 12 czerwonych kandyzowanych wiśni

    Rozgrzej piekarnik do 180 stopni.
    Postaw masło na ogniu w rondlu z grubym dnem, żeby się roztopiło. Gdy prawie się stopi, dodaj czekoladę (ja czasami stapiam po prostu masło z czekoladą w kąpieli wodnej).
    Zaczekaj chwilę, a gdy czekolada zacznie mięknąć, zdejmij rondel z ognia i rozmieszaj drewnianą łyżką, aż masło i czekolada będą gładko stopione.
    Dodaj dżem wiśniowy (lub jagodowy), cukier, sól i jajka.
    Wymieszaj drewnianą łyżką, a gdy składniki się połączą, dodaj i rozprowadź mąkę.

    Przelej ciasto, zeskrobując resztki ze ścianek rondla, do papilotek włożonych w zagłębienia blachy i piecz 25 minut.
    Odstaw blachę z babeczkami na 10 minut, żeby przestygły, a później wyjmij.

    Kiedy babeczki zupełnie ostygną, zrób polewę: połam czekoladę na małe kawałeczki i wrzuć do rondla ze śmietaną. Doprowadź do wrzenia, zdejmij z ognia i wymieszaj trzepaczką - ręczną albo elektryczną - aż krem będzie gęsty i gładki. Nałóż polewę na babeczki, wygładzając wypukłą stroną łyżki, a pośrodku ułóż wiśnie.
  • Wersja dla najmłodszych: 
     

Brak komentarzy: