piątek, 4 marca 2016

Ciasto jogurtowo-owocowe

 
Upiekłam to ciasto po raz pierwszy dobrych kilka lat temu. Dosłownie parę dni po tym jak Liska zamieściła przepis u siebie. Bardzo lubię wypieki z dodatkiem jogurtu! Zwłaszcza takie, które mają owoce (nawet w formie dżemu, jak tutaj). Polecam każdemu kto lubi proste, nieskomplikowane i uniwersalne przepisy. Tak. Dokładnie tego słowa użyłam. Uniwersalne, ponieważ można dorzucić owoców, użyć za każdym razem innego smaku jogurtu, zmienić zwykły biały cukier na cukier brązowy i mamy zupełnie inną historię :)
Źródło przepisu: White Plate

Oto moja najnowsza wersja:
  • 3 jajka
  • 150 g drobnego cukru trzcinowego 
  • 300 g mąki pszennej
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 kubek owocowego jogurtu (u mnie gruszkowy)
  • 50 ml oleju rzepakowego/stopionego i ostudzonego masła
  • 2 łyżki dżemu jabłkowego

Jajka z cukrem utrzeć na puszystą masę.
Powoli wlewać jogurt, mieszając.
Powoli, stopniowo dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia.
Dolać olej i zmiksować
Keksówkę wyłożyć papierem do pieczenia lub wysmarować masłem i obsypać mąką.
Wlać do niej ciasto.
Na wierzch położyć dżem i rozprowadzić go patyczkiem, tworząc artystyczne "mazy" ;)

Piec w 170 stopniach około godziny.


Brak komentarzy: