piątek, 18 marca 2016

Babeczki szampańskie z truskawkami


Znalazłam podobną propozycję na stronie Wedla szampańska babka kawowa oraz u Doroty. U mnie nie jest to wierna kopia żadnego z podanych obok, ale jedynie inspiracja. Moje babeczki to nic innego jak modyfikacja PRZEPISU NA BABECZKI Z COLĄ. Są puszyste, szybkie do wykonania, delikatnie truskawkowe i smaczne :) Polecam.

/10-12 babeczek:/
  • 200 g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 łyżki kakao
  • 125 g cukru trzcinowego
  • 125 ml szampana/wina musującego (np. o smaku truskawkowym)
  • 100 ml oleju rzepakowego
  • 2 jajka
  • 2 łyżki soku truskawkowego
W jednym naczyniu wymieszać suche składniki: mąkę, proszek, kakao, cukier.
W drugim roztrzepać jajka, dodać olej, wino i sok.
Składniki suche połączyć z mokrymi, starając się nie robić tego zbyt długo i dokładnie.
Ciasto przełożyć do foremek wyłożonych papilotkami i piec w 200 stopniach około 25 minut.

Można polać ulubioną czekoladą roztopioną w kąpieli wodnej lub lukrem (np. z dodatkiem soku truskawkowego). Ja do połowy babeczek powciskałam truskawki. 

Brak komentarzy: