poniedziałek, 10 lipca 2017

Muffinki jabłkowo-cynamonowe(imbirowe) Nigelli Lawson


Ten przepis to powód, dla którego kupiłam moją pierwszą książkę Nigelli.
Była to "Kuchnia", po której na urodziny dostałam jeszcze jedną, wcześniejszą.
Przeglądałam w księgarni i zatrzymując się na zdjęciu muffinki z migdałami na wierzchu, przepadłam.

Wspaniały przepis, wspaniała książka.
Tym razem zamiast cynamonu i całych migdałów użyłam sproszkowanego imbiru i płatków migdałowych.

Kto nie próbował, niech zakasa rękawy i piecze. Albo wpada do mnie. Jeszcze mam.

          /12 muffinek standardowej wielkości:/

  • 2 jabłka
  • 250 g mąki orkiszowej lub pszennej (u mnie orkiszowa razowa)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cynamonu (u mnie imbir)
  • 125 g cukru trzcinowego (użyłam 100g)
  • 125 ml płynnego miodu
  • 60 ml jogurtu naturalnego (użyłam kwaśnej śmietany)
  • 125 ml oleju
  • 2 jajka
  • 75 g migdałów (ja użyłam garści płatków migdałowych na posypkę)
  • 4 łyżki cukru trzcinowego 
  • 1 łyżeczka cynamonu


    Umyte i obrane jabłka oczyszczamy z gniazd nasiennych i kroimy w niewielką kostkę. 
    W jednej misce mieszamy suche składniki: mąkę, proszek do pieczenia, cynamon (imbir) i cukier trzcinowy.
    W drugiej misce mieszamy mokre składniki: miód, jogurt, olej i jajka.
    Migdały grubo siekamy, połowę z nich dorzucamy do miski z suchymi składnikami a drugą część odkładamy do pozostałych składników posypki.

    UWAGA! JA POMINĘŁAM MIGDAŁY W CIEŚCIE! Posypałam garścią płatków migdałowych każdą muffinkę przed wstawieniem do piekarnika. Pominęłam w posypce cukier i cynamon.

    Następnie łączymy suche składniki z mokrymi.
    Nie robimy tego zbyt dokładnie, aby muffiny wyszły puszyste. Wrzucamy jabłka i delikatnie mieszamy. 

    Tak przygotowaną masą przelewam do foremek wyłożonych papilotkami.
    Uzupełniamy je do 2/3 wysokości.
    Wierzch muffinek posypujemy mieszanką cynamonu, migdałów i cukru trzcinowego (lub jak ja samymi płatkami migdałowymi).
    Pieczemy je w piekarniku nagrzanym do 200'C na opcji góra-dół przez ok. 20-25 minut do tzw. suchego patyczka.
Prześlij komentarz