piątek, 4 września 2015

Ciasto drożdżowe z węgierkami i czekoladą NA DZIEŃ CZEKOLADY


Dzisiaj obchodzony jest Dzień Czekolady.
Jak z tej okazji nie upiec czegoś co będzie ją zawierać(?)
Moja propozycja to połączenie ciasta drożdżowego ze wspaniałymi węgierkami, na które jest najlepsza pora oraz mleczną czekoladą. Całość smakuje wybornie. Ciasto jest sprężyste i wspaniałe. Wypróbowałam już kilkukrotnie, za każdym razem zmieniałam jedynie proporcje cukru oraz rodzaj i ilość czekolady.
Polecam! Z tej lub innej okazji.

Źródło przepisu: kwestia smaku

/1 keksówka:/
  • 1 opakowanie suchych drożdży (u mnie 8 g)
  • 1/4 szklanki mleka
  • 350 g mąki pszennej
  • 3 łyżki cukru
  • 3 jajka
  • 1 łyżka cukru z prawdziwą wanilią
  • 100 g masła
  • 50 g mlecznej czekolady, posiekanej
  • około 300-350 g śliwek, pokrojonych na połówki/ćwiartki

Mleko podgrzać w rondelku razem z cukrem.
Kiedy cukier się rozpuści, wyłączyć ogień i dodać masło.
Poczekać aż masło się rozpuści (jeśli nie będzie chciało, należy podgrzać raz jeszcze wszystko razem). Lekko ostudzić.
Mąkę wymieszać z drożdżami.
Do dużej miski wsypać mąkę i wlać mleko z masłem i cukrem.
Wbić jajka i zagniatać powoli i dokładnie/miksować na niskich obrotach (polecam użyć haków do ciasta drożdżowego).
Kiedy ciasto będzie już gładkie i lśniące pozostawić je do wyrośnięcia na około 1-1,5 godziny.
Po tym czasie w ciasto wbić pięść i ponownie wyrobić, dodając na końcu posiekaną czekoladę.
Przełożyć do formy i powciskać delikatnie śliwki.
Poczekać aż wyrośnie (około 30 minut).
Przełożyć do piekarnika i piec w 180 stopniach przez 25 minut.




Brak komentarzy: