czwartek, 27 sierpnia 2015

Ciasto z dynią (karmelowo-cynamonowe)


Rok temu po raz pierwszy zasadziłam dynię. O ile suszone pestki od zawsze należały do produktów, które można znaleźć w kuchennej szafce, tak puree z dyni po raz pierwszy zrobiłam w ubiegłe wakacje. Nie zawiodłam się :)

Ciasta z dodatkiem warzyw to ciekawa alternatywa. Najbardziej lubię te marchewkowe oraz właśnie dyniowe. To przepis, w którym po raz pierwszy użyłam upieczonej i zblendowanej dyni. Polecam wszystkim, którzy jeszcze nie próbowali oraz tym, którzy z dynią są już zaprzyjaźnieni.

To oryginał: keks dyniowy Liski.
U mnie z lekkimi modyfikacjami:


/okrągła forma z kominem o średnicy 20 cm:/
  • niepełna szklanka puree z dyni
  • 1/3 szklanki oleju
  • 1 łyżeczka miodu
  • 75 g cukru
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego (z prawdziwą wanilią)
  • 1 jajko
  • 180 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • odrobina świeżo utartego cynamonu
  • 100 g czekolady karmelowej (ewentualnie innej, ulubionej), drobno posiekanej

Olej z dynią, miodem i jajkiem zmiksować.
Dodać cukier oraz cukier waniliowy i ponownie zmiksować.
Mąkę połączyć z proszkiem, sodą i cynamonem. Dodać powoli do mokrych składników.
Delikatnie połączyć i wmieszać czekoladę.
Przełożyć do formy.
Piec około godziny w 180 stopniach.

Brak komentarzy: