niedziela, 2 sierpnia 2015

ciasteczka MELISKI z cukrem melisowym i mandarynką i melisowe miniszarlotki

Przyglądając się dzikiej i pieprzowej mięcie, melisie i tymiankowi w moim ogródku wróciłam wspomnieniami do czasów kiedy melisa z pomarańczą była moim ulubionym trunkiem :) Teraz jestem zdecydowanie bardziej kawoszką i w miejsce popołudniowej herbatki ziołowej przygotowuję zazwyczaj słabszą kawę, ale... Połączenie melisa plus cytrusy jest niesamowite! Trzeba to przyznać. W związku z tym w upalne dni popijam wodę z cytryną i miętą lub właśnie miętę zastępuję melisą. To połączenie smakowe zainspirowało mnie do zrobienia cukru melisowego, z dodatkiem którego zrobiłam ciasteczka.

Z przepisu wyszła mi jedna duża blacha pojedynczych herbatników plus 5 małych spodów na tartaletki. Wypełniłam je duszonymi jabłkami z odrobiną miodu i posypałam kruszonką.


100 g masła
100 g cukru melisowego*
1 mandarynka/cytryna (sok oraz sparzona i starta skórka)
2 żółtka
200 g mąki pszennej
50 g mąki ziemniaczanej
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia

*CUKIER MELISOWY:
  • 2 czubate łyżki cukru kryształu
  • 2 czubate łyżki cukru pudru
  • łyżka listków melisy
Składniki na cukier melisowy zblendować.

Wszystkie składniki na ciasteczka wymieszać mikserem do połączenia.
Schłodzić w lodówce, najlepiej min. 6 godzin (ja zazwyczaj piekę je dopiero na następny dzień).
Rozwałkować na 3-4 mm i wykrawać dowolne kształty.
Ciasteczka wykładać na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i piec w 200 stopniach 8-10 minut (aż będą rumiane).

Brak komentarzy: