poniedziałek, 4 lipca 2016

Kruche księżyce orzechowe


Zmiksowałam... dwa przepisy.
Miałam nieco mielonych orzeszków laskowych, akurat (na oko) 50 g, które zmieliłam do TYCH LODÓW. Mogłam zrobić z nich cokolwiek innego, ale postanowiłam spróbować czegoś nowego, prostego i padło na ciasteczka. Nadszedł czas na uzupełnienie słoików ciasteczkowych :)

Oto rezultat, który wyszedł ze zmiksowania ze sobą tego oraz tego przepisu i redukcji składu.

         
          /Około 24 ciasteczka:/

  • 1/2 szklanki mielonych orzechów laskowych
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 120 g miękkiego niesolonego masła
  • 1 szklanka mąki
  • łyżeczka cukru brązowego, do obtoczenia ciasteczek
  • 2 żółtka
Dużą blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Migdały, mąkę, cukier puder, masło oraz żółta umieścić w dużej misce.Zagnieść szybko dłońmi i owinąć szczelnie folią spożywczą.Schłodzić w lodówce (najlepiej kilka-kilkanaście godzin).
Po schłodzeniu wyjąć i odrywać z ciasta niewielkie (wielkości około orzecha włoskiego) porcje ciasta, zwijać w wałeczek, tak, aby na środku były grubsze a na końcach cieńsze i formować księżyce/rogale/sierpy (co kto woli).Ciasteczka można posypać cukrem brązowym przed pieczeniem.Piec w 175 stopniach około 10 minut.Ostudzić.
Jeśli zrezygnujemy z posypania ciasteczek cukrem przed pieczeniem, można teraz je posypać cukrem pudrem, ewentualnie polać ulubioną czekoladą.  

Brak komentarzy: