niedziela, 24 lipca 2016

Sernik śmietankowy na spodzie migdałowym i migdałowe księżyce


Spód do tego sernika zrobiłam z polowy zagniecionego ciasta na księżyce migdałowe, które znalazłam na blogu Moje wypieki. Z oryginalnego przepisu zagniotłam polowe ciasta i podzieliłam na dwie części. Z jednej upiekłam spód w malutkiej (16 cm) tortownicy, z drugiej jedna blaszkę ciasteczek. Polecam!

           Księżyce migdałowe: 

  • 50 g zmielonych migdałów
  • 140 g maki pszennej
  • szczypta soli
  • 100 g masła, w temperaturze pokojowej
  • 1 żółtko
  • 45 g drobnego cukru (u mnie cukier puder)
  • ziarenka z polowy laski wanilii (tym razem dodałam łyżeczkę cukru z prawdziwą wanilią)
W misie malaksera umieścić wszystkie składniki i zmiksować, do połączenia się składników.
Schłodzić w lodówce przez 1-2 godziny.
Po tym czasie ciasto wyjąć i formować ciasteczka w kształcie księżyców, tworząc wałeczki i zawijając jak rogaliki.
Piec w 170 stopniach przez około 10 minut, do zrumienienia.

Można z tego ciasta przygotować spód do kruchych tartaletek lub sernika (jak ja poniżej).

          Sernik śmietankowy na migdałowym spodzie:

  • 250 g twarogu, zmielonego trzykrotnie
  • 60 g cukru pudru/drobnego cukru
  • 1 łyżka cukru z prawdziwą wanilią
  • 2 jajka 
  • 125 ml śmietanki kremówki

    Wszystkie składniki połączyć ze sobą w malakserze/mikserze i wylać na wcześniej podpieczony spód. Miksować tylko do dokładnego wymieszania składników, aby nie napowietrzyć niepotrzebnie masy, mogła by później opaść po wyrośnięciu.
    Piec w 160 stopniach około 40-45 minut.

Brak komentarzy: