piątek, 10 lipca 2015

Strucla drożdżowa z dżemem jagodowym i jagodami


Ta strucla to zapożyczony i lekko zmieniony przepis z tej strony. Długo pozostaje świeża, choć znika w mgnieniu oka. Jest jednym z najlepszych ciast drożdżowych jakie zdarzyło mi się robić. Wyjdzie z każdym dżemem (byle nie rzadką galaretką) i za każdym razem będzie inny.


Zmieniłam ilość i proporcje kruszonki. Dodałam kokos (niekiedy zamieniam go na migdały). Zamiast masła do ciasta użyłam oleju. Dorzuciłam świeżych owoców i pomniejszyłam ilość dżemu.Wyszło pysznie!


/Składniki na jedną keksówkę/małą okrągłą formę z kominem:/
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 1/4 szklanki jogurtu naturalnego
  • 1 jajko
  • 2 łyżki brązowego cukru
  • 2 łyżki oleju
  • 5 g suchych drożdży (lub drugie tyle świeżych)
  • sok wyciśnięty z 1 mandarynki/cytryny
  • 0,5 szklanki dżemu z borówek
  • garść owoców jagodowych


Wszystko powinno być w temperaturze pokojowej.

Mąkę wymieszać z drożdżami i cukrem.
W osobnym naczyniu roztrzepać jajko z jogurtem, olejem i sokiem.
Płynne składniki połączyć z suchymi i zagnieść ciasto.
Odstawić do wyrośnięcia, aż podwoi objętość.

kruszonka:

1 łyżkę masła roztopić w rondelku i dodać do niej 2 łyżki cukru. Następnie dosypać dwie łyżki mąki i dwie łyżki wiórków kokosowych/płatków migdałowych. Poczekać aż nieco ostygnie (w tym czasie można podjąć kolejne kroki przygotowania strucli):

Podrośnięte ciasto rozwałkować i posmarować dżemem i posypać owocami.
Piec około 20-30 minut.

Brak komentarzy: