wtorek, 7 lipca 2015

Brownie z likierem kawowym i borówkami




Zawsze myślałam, że przepis na idealne brownie mam już wypróbowany.
Z drugiej strony wiadome, że jeśli zobaczę coś kawowego to prędzej czy później to wypróbuję.
Mając likier kawowy w domu nie mogłam nie wypróbować tego przepisu.
Zmniejszyłam ilość cukru, czekolady i pominęłam kawę rozpuszczalną (z racji, że robiłam moje babeczki z borówkami wolałam, aby kawa nie była aż tak wyczuwalna).
Gorąco polecam!

/18 babeczek:/
  • 160 g masła
  • 4 jajka
  • 140 g czekolady, gorzkiej
  • 1 szklanka cukru
  • szczypta soli
  • 1,5 szklanki mąki
  • 0,5 szklanki likieru kawowego
  • borówki

    Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
    Masło roztopić, zdjąć z palnika. Dodać czekoladę i zostawić na dwie minuty. Zamieszać do rozpuszczenia, aż powstanie gęsty sos czekoladowy. Lekko ostudzić.
    W misce roztrzepać jajka, dodać cukier i likier kawowy. Zamieszać wszystko razem.
    Dodać wcześniej przygotowany sos czekoladowy. Połączyć. Dodać mąkę ze szczyptą soli.
    Wymieszać łyżką/rózgą kuchenną.

    Formę na muffiny włożyć papilotkami i nałożyć do nich ciasto czekoladowe.
    Do każdej babeczki powciskać kilka-kilkanaście borówek.

    Piec około 25 minut w 180 stopniach.

Brak komentarzy: