wtorek, 30 czerwca 2015

Babeczki kawowe (z malinami i jeżynami)



Kiedy zapytałam, jakie zrobić babeczki i usłyszałam, że kawowe, lub czekoladowe, już wiedziałam, co zrobię.

Nie tylko ja mam słabość do kawy. Ktoś kiedyś powiedział, że nie ufa ludziom, którzy jej nie lubią... Coś w tym jest. Z bliską mi osobą kiedyś stwierdziłyśmy, że człowiek dorasta, kiedy zaczyna doceniać smak kawy i trwam w tym przekonaniu. Choć od dziecka uwielbiałam rzeczy o jej smaku (np. lody kawowe i miętowe z czekoladą — wtedy mój numer jeden).

Dziś zapraszam na bardzo proste babeczki kawowe z przepisu Nigelli Lawson.

          12 babeczek:
  • 125 g mąki pszennej
  • 1 łyżka kawy mielonej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 125 g miękkiego masła
  • 725 g jasnego, drobnego cukru trzcinowego
  • 2 duże jajka
  • 4 łyżki mleka

Przygotować blachę z 12 wgłębieniami na muffinki.
Piekarnik rozgrzać do 200 stopni.
Miękkie masło utrzeć z cukrem. Dodać jajko i zmiksować, aż się połączą.
Dodać mąkę wymieszana z proszkiem do pieczenia i kawą.
Dolać likier i mleko. Miksować do połączenia wszystkich składników.
Ciasto rozdzielić do 12 papilotek.

Piec około 20 minut.

Brak komentarzy: