czwartek, 13 kwietnia 2017

Domowy ajerkoniak (advocaat) waniliowy



Przepisów na domowy likier jajeczny jest jak grzybów po deszczu.
Jedne są z mlekiem, inne z mlekiem skondensowanym, jeszcze inne ze śmietanką kremówką.
Znalazłam też taki, w którym było masło!

Ja postanowiłam, że zrobię mój domowy ajerkoniak z tego co akurat mam w domu.

  • 4 żółtka
  • 60 ml śmietanki kremówki
  • 60 ml przegotowanej i ostudzonej wody
  • 100 g cukru pudru
  • 1 laska wanilii
  • 100 ml spirytusu

    Na ogniu postawić garnek z wodą (tak jak do kąpieli wodnej).
    Wodę zagotować i wyłączyć ogień.
    Na garnku ustawić miskę (tak, aby nie dotykała wody) i wlać do niej śmietankę, wodę, cukier puder i żółtka. Wszystko dokładnie zmiksować i zdjąć z ognia.
    Ostudzić. Można umieścić miskę z masą jajeczną w zimnej wodzie, aby przyspieszyć ten proces.
    Kiedy masa ostygnie, powoli wlewać spirytus, cały czas delikatnie mieszając.
    Do butelki włożyć wanilię przekrojoną na pół (ziarenka można wykorzystać np. do sernika lub do TYCH CIASTECZEK).
    Wlać gotowy ajerkoniak i przełożyć butelkę do lodówki.

Brak komentarzy: