niedziela, 12 kwietnia 2015

Ciasteczka orkiszowe z masłem pistacjowym i czekoladą (kuki pistacjowe)



Kolejny przepis z serii "ulubione" ciastka Ciasteczkowego Potwora :)
Wpadłam kiedyś na ten przepis na blogu Liski  (mistrzyni, wiadomo) i oczywiście musiałam spróbować. Są świetne! Nie za słodkie, lekko słonawe, z czekoladą... Z doświadczenia wiem, że wiele osób przepada za tego typu słodkościami. Zwłaszcza tych, które są mi najbiższe, więc zapraszam do wypróbowania.

Cytuję za autorką z moimi zmianami:

Orkiszowe ciasteczka z czekoladą i prażonym kokosem

100 g masła
125 g cukru trzcinowego 
1 jajko
150 g mąki orkiszowej (np. typ 700)
5 łyżek wiórków kokosowych (mogą być prażone, jak sugeruje oryginalny przepis)
1,5 łyżki masła orzechowego (najlepiej domowego, bez soli)**
1/2 łyżeczki sody lub proszku do pieczenia
80-100 g posiekanej czekolady (często dodaję gorzką z migdałami lub mleczną z orzechami)
Masło utrzeć z cukrem i dodać jajko.
Mąkę połączyć z sodą, masłem orzechowym i wiórkami kokosowymi i miksując masę dodać suche składniki. Na końcu wmieszać czekoladę.
Masę wstawić do lodówki na pół godziny.
2 duże blachy z wyłożyć papierem do pieczenia.

Formować ciasteczka zostawiając pomiędzy nimi 4-5 cm odstępy.
Piekarnik (z termoobiegiem) nagrzać do 160 st C.
Wstawić blachę, piec ok. 15-18 minut. Gotowe ciasteczka są miękkie, ale stwardnieją podczas stygnięcia.

Smacznego!


*czasami pomijam (nie każdy lubi kokos, chociaż ja osobiście baardzo lubię!)
**masła pistacjowego (solone pistacje blenduję do uzyskania konsystencji masła)



/na zdjęciu poniżej w "zdrowszej wersji" (z cukrem kokosowym)/

Brak komentarzy: