wtorek, 7 kwietnia 2015

Guziki ciasteczkowe

To przepis, który wycięłam dawno temu z magazynu Kuchnia.
Przeleżał i przeczekał co swoje wklejony w zeszyt z przepisami (tak, mam taki od dziecka)...
Upiekłam, spróbowałam i posmakowałam.

  • 250g mąki pszennej
  • 180g zimnego masła 
  • 80-100g cukru pudru z dodatkiem prawdziwej wanilii /ja daję 75g/
  • 100g mielonych migdałów
  • sól

    Do mąki dodajemy pokrojone na kawałki masło, cukier z wanilią, migdały i szczyptę soli. Zagniatamy ciasto, zawijamy je w folię i wkładamy na godzinę do lodówki. Rozwałkowujemy (najlepiej przykryć ciasto folią, aby się nie kleiło do wałka), wycinamy kółka /ja robię to literatką/, robimy w nich dziurki, jak w guziczkach /ja posługuję się grubszą częścią patyczka do szaszłyków lub najcieńszą końcówką do rękawa cukierniczego/. Układamy na blasze wyłożonej pergaminem, pieczemy 12-15 minut na złotobrązowy kolor w 200 stopniach.

Brak komentarzy: