sobota, 28 stycznia 2017

Biszkoptowe babeczki ze śliwkami w czekoladzie i skórką z pomarańczy


W moim otoczeniu mam kilku fanów keksa biszkoptowego, którego staram się robić na wszelkiego rodzaju święta. Odnalazłam pudełeczko śliwek w czekoladzie i stwierdziłam, że to czas na taki mały eksperyment z babeczkami opartymi na tradycyjnym keksie. Dorzuciłam trochę suszonej skórki z pomarańczy, łyżkę rumu i pomieszałam dwa rodzaje mąki.
Efekt poniżej :)

          /7 babeczek:/
  • garść posiekanych śliwek w czekoladzie (użyłam firmy Wawel)
  • łyżeczka suszonej skórki z pomarańczy/skórka tarta ze świeżej pomarańczy
  • 1 łyżka rumu
  • 3 jajka (białka i żółtka osobno)
  • 100 g cukru, drobnego
  • 65 g mąki pszennej
  • 60 g mąki ryżowej

    Białka ubić na sztywną pianę.
    Żółtka utrzeć z cukrem na puszystą masę.
    Do żółtek delikatnie dodać oba rodzaje mąki i mieszać łyżką.
    Dodać rum, skórkę pomarańczową i śliwki. Wymieszać.
    Dodać ubite białka i bardzo delikatnie mieszać łyżką, aż składniki się połączą.
    Blachę na babeczki wyłożyć papilotkami (polecam silikonowe).
    Ciasto rozłożyć pomiędzy foremki.
    Piec w 180 stopniach około 25 minut.

Brak komentarzy: