niedziela, 19 listopada 2017

Chlebek czosnkowy z pietruszką


Na życzenie Mojego Chłopaka podjęłam próbę upieczenia czegoś z czosnkiem.
No to upiekłam.
Chlebek jest wilgotny, zachowuje świeżość do następnego dnia i bez problemu można cieszyć się jego smakiem również nazajutrz po upieczeniu.
Polecam wszystkim, którzy lubią pieczywo czosnkowe i wytrawne wypieki.

          ciasto:

  • 3 szklanki mąki
  • 1 opakowanie suszonych drożdży
  • 3 łyżki masła
  • 250 ml mleka
  • 2 jajka
  • 0,5 łyżeczki soli

    nadzienie:
    • 50 g stopionego masła
    • 3-4 ząbki czosnku, przeciśnięte przez praskę/posiekane
    • 0,5 szklanki posiekanej natki pietruszki
    • 0,25-0,5 szklanki parmezanu, startego na drobnych oczkach
    Mleko podgrzać z masłem, aż się rozpuści.
    Ostudzić do temperatury pokojowej.
    Mąkę wymieszać z solą i suszonymi drożdżami.
    Jajka lekko roztrzepać.
    Wszystkie składniki połączyć i zagnieść ciasto.
    Odstawić do wyrośnięcia na około 0,5 godziny - godzinę.

    Kiedy ciasto wyrośnie, rozwałkować je na prostokąt.
    Posmarować masłem, posypać czosnkiem, pietruszką i parmezanem (zostawiając trochę parmezanu na wierzch).
    Zawinąć w ślimaka (jak strucle).
    Przełożyć do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia.
    Posypać parmezanem.
    Odstawić do wyrośnięcia na około 0,5 godziny.
    Piec w 180 stopniach przez około 40 minut, do zrumienienia.

2 komentarze:

Dominika Starańska pisze...

Sympatycznie ten chlebek się zapowiada i w sumie jak widzę składniki oraz przygotowanie to raczej do ciężkich dań nie należy. Osobiście jestem zdania, że dobre przepisy mączne mają w https://basiazsercem.pl/ i ja dość często właśnie z takich porad kulinarnych korzystam.

Kizi pisze...

@Dominika Starańska nie jest ciężki. Raczej lżejszy kaliber w tej kategorii ;)