środa, 29 marca 2017

Maślane ciasteczka z biała czekoladą i nutą cytryny (ze strony Wedla)


Zrobiłam je po raz pierwszy w wakacje rok, czy dwa lata temu.
Nawet nie wiedziałam, że jeszcze ich nie zamieściłam na blogu.

Źródło przepisu: http://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/maslane-ciasteczka-z-biaa-czekolada-i-nuta-cytryny-/

Bardzo maślane, kruche i delikatne ciasteczka w mojej interpretacji:

  • 3 żółtka
  • 125g masła
  • 50g cukru pudru
  • 20ml kwaśnej śmietany (pomięłam)
  • skórka otarta z dwóch cytryn (u mnie z jednej)
  • 100g czekolady białej E. Wedel (u mnie 50 g białej z jagodami, innej firmy)
  • 150g mąki pszennej (u mnie orkiszowa jasna)
  • ½ łyżeczki proszku do pieczenia
  • Do dekoracji 50-100g grubego cukru/ (pominęłam**)

    Miękkie masło, żółtka, cukier puder, skórkę otartą z cytryny i kwaśną śmietanę połączyć razem na jednolitą masę. Do masy maślanej dodać pokrojoną w drobną kostkę czekoladę. Wymieszać.
    Na koniec dodać przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i całość zagnieść. Z ciasta uformować wałeczki o średnicy około 4-5 centymetrów i odstawić do lodówki na 1 godzinę.
    Wałeczki z ciasta obtoczyć w grubym cukrze, jeżeli potrzeba można je odstawić jeszcze do lodówki.*
    Wałeczki obtoczone w cukrze pokroić na plastry o grubości 6-8mm i wyłożyć na blaszkę zabezpieczoną papierem do pieczenia. Piec w nagrzanym piekarniku 180 stopni C około 15 minut, na złoty kolor.

    * Ja nie formowałam żadnych wałeczków. Po prostu miskę z ciastem przykryłam folią spożywczą i schłodziłam.
    **Ciastka nawet ze zmniejszoną o połowę ilością czekolady są bardzo słodkie. Jeśli nie lubicie bardzo słodkich wypieków radzę pominąć ten krok.

Brak komentarzy: