czwartek, 23 marca 2017

Popękane ciasteczka czekoladowe


Byłam na kawie i dostałam do czarnego americano ciasteczko czekoladowe.
Dobrze kojarzyłam je z Internetu i stwierdziłam, że nie może być tak, żebym ja nie upiekła takich sama. Znalazłam i zrobiłam.


Źródło: CALL ME CUPCAKE
          /2 blachy ciasteczek:/

  • 175 g gorzkiej czekolady (użyłam miętowej)
  • 75 g masła
  • 1/2 szklanki cukru
  • 2 jajka, w temperaturze pokojowej
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 1 1/2 szklanki mąki (użyłam orkiszowej jasnej)
  • 2 łyżki kakao
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • cukier puder, do obtoczenia ciasteczek przed pieczeniem

    Czekoladę i masło roztopić w kąpieli wodnej.
    Jajka utrzeć z cukrem na jasną i puszystą masę.
    Dodać OSTUDZONĄ czekoladę i ekstrakt z wanilii, zmiksować.
    Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i kakao.
    Dodać do powstałej masy czekoladowej i wmieszać razem.
    Ciasto owinąć folią i przełożyć na całą noc do lodówki (ja ten etap pominęłam).
    Formować pojedyncze kuleczki i obtaczać w cukrze pudrze.

    Blachę wyłożyć papierem do pieczenia i nagrzać piekarnik do 165 stopni C.
    Ciasteczka układać na blachę i lekko spłaszczać.
    Piec około 10-15 minut (w zależności od wielkości ciasteczek).

Brak komentarzy: