piątek, 16 grudnia 2016

Kruche misie z migdałkiem


Zostało mi trochę śmietanki kremówki i chciałam zużyć ją przepisowo (przed upływem 48 godzin). Znalazłam w domu foremkę misiową, której użyłam już w tym roku do pieczenia pierniczków, ale były tak urocze, że zrobiłam w niej także te herbatniki.

Polecam!

  • 50 g masła, w temperaturze pokojowej
  • 125 g mąki pszennej
  • 25 g cukru pudru
  • 30 ml śmietanki kremówki
  • migdały, całe
  • szczypta przyprawy do kawy i deserów (ostatnio się w niej zakochałam, ale można pominąć)

    Wszystkie składniki oprócz migdałów zagnieść lub zmiksować do uzyskania jednolitej masy.
    Uformować w kulę i schłodzić w lodówce przez minimum godzinę.

    Po tym czasie ciasto wyjąć i rozwałkować na grubość około 3 mm.
    Jeśli ciasto się bardzo klei, należy lekko podsypać je mąką.Wycinać misie (lub inne kształty) i na środek każdego ciasteczka lekko wcisnąć po jednym migdale. Misie mogą je przytulić ;)

    Ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i piec w 180 stopniach przez około 12 minut.

Brak komentarzy: