środa, 24 sierpnia 2016

Ciasteczka z zieloną herbatą


Dawno, dawno temu zapragnęłam upiec przyjaciółce na urodziny ZIELONE CIASTECZKA ze sproszkowaną zieloną herbatą. Wtedy jeszcze nie wiedziałam, że mieląc w starym młynku do kawy (bo nie miałam blendera) nie uzyskam tego efektu, o który mi chodziło :)
Niemniej... ciasteczka się udały dość smaczne. Pamiętam, że polałam je wtedy czekoladą z kawałkami liofilizowanych truskawek.

Dziś, kiedy już nabyłam matchę, postanowiłam na nowo wskrzesić ten przepis.

Za inspirację dziękuję Komarce z EVERY CAKE YOU BAKE

  • 90 g cukru pudru
  • 140 g masła
  • 3 żółtka
  • 1,5 łyżki sproszkowanej zielonej herbaty (Matcha)
  • 220 g mąki
  • cukier kryształ (ewentualnie, do obtoczenia)

    Masło utrzeć z żółtkami, matchą i cukrem pudrem.
    Dodać mąkę.
    Zagnieść na gładką masę i schłodzić w lodówce (ok. 30 minut).
    Ciastka rozwałkować na gruboć 0,5-1 cm i wycinać ciasteczka.
    Można obtoczyć w cukrze (ja zazwyczaj robię dwie wersje).
    Piec w 160 stopniach około 15-20 minut.

    MOJA UWAGA:
    Ciasteczka są jeszcze lepsze po dodaniu do nich soku i/lub skórki z limonki.
    Należy pamiętać, że cytrusy trzeba porządnie wyparzyć! :)

Brak komentarzy: