czwartek, 27 października 2016

Herbatniki HELLO KITTY


Jak zobaczyłam tę foremkę to nie mogłam jej nie kupić!
Tutaj ujawnia się moja słabość. W zasadzie dwie słabości: foremki na ciasteczka i koty.
Foremka miała swoją premierę przy tych cudownych, maślanych i prostych herbatnikach.
Czego chcieć więcej? Chyba wiem... Kawy albo herbaty.

Przepis Marty Gessler
  • 300 g mąki
  • 200 g masła
  • 100 g cukru pudru*
  • 2 żółtka
  • 200 g białej czekolady**
  • 100 g pistacji**

    Przesiej masę do miski.
    Pokrój masło na małe kawałki i dodaj do mąki.
    Końcami palców rozcieraj masło z mąką, aż powstaną grudki przypominające bułkę tartą.
    Dodaj cukier puder, żółtka. Szybko zagnieć. Uformuj kulę.
    Zawiń w folię aluminiową i włóż do lodówki na około 30 minut.
    Następnie rozwałkuj i pokrój na małe prostokąty.
    Ciasteczka przełóż na blaszkę, nakłuj widelcem i piecz w temperaturze 180 stopni przez 25 minut.

    Po ostudzeniu zamocz brzeg ciastka w rozpuszczonej czekoladzie i posyp pokruszonymi pistacjami.**

    *nie miałam, użyłam drobnego cukru do wypieków
    **pominęłam

Brak komentarzy: