czwartek, 13 października 2016

Śmietankowe ciasteczka


Przepis na śmietankowe ciasteczka gości u niemal każdego kto zajmuje się pieczeniem. Widziałam wiele wariantów i bardzo dużo ich się powtarza. Klasyka się sprawdza :)

Te smakują wyjątkowo dzięki olejowi kokosowemu DOBREJ JAKOŚCI.
Dlaczego zaznaczam, że olej powinien być najlepszy? Dlatego, że JUŻ mam porównanie.
Dobry organiczny olej kokosowy pachnie jak niebo. To ma na prawdę znaczenie w wypiekach.
Dzięki niemu nie potrzeba już żadnych ekstraktów i aromatów. Po prostu dobry produkt broni się sam.

Ja wzięłam jeden z nich, masło zamieniłam na olej kokosowy i niektóre z ciasteczek posypałam przyprawą piernikową do kaw i deserów. Pozostałe potraktowałam grubym cukrem.
Ciasteczka przypominają ciasto półfrancuskie.
Są wspaniałe!!!

  • 280 g mąki pszennej
  • 200 ml oleju kokosowego (jeden słoiczek)
  • 5 łyżek kwaśnej śmietany
  • 1 żółtko
  • 1 białko do posmarowania przed pieczeniem
  • gruby cukier na posypkę (ja niektóre posypałam dodatkowo przyprawą do kawy i deserów)

Mąkę, olej kokosowy, śmietanę i żółtko zagnieść na gładką masę.
Ciasto rozwałkować (można chwilkę schłodzić i ewentualnie podsypywać mąką).
Wycinać ciasteczka.
Przed pieczeniem posmarować je roztrzepanym białkiem i posypać grubym cukrem.
Piec w 170 stopniach około 15-20 minut. 

Brak komentarzy: