czwartek, 17 grudnia 2015

Gwiezdne ciasteczka na PRZEBUDZENIE MOCY


Czy moc jest z Wami?
Myślę, że każdy już wie co się ma wydarzyć OSIEMNASTEGO GRUDNIA już od jakiegoś czasu (chyba wakacji). Bez względu na to czy jest fanem Gwiezdnych Wojen czy nie. Nikogo nie ominie szał wszystkiego co z kultową serią związane. Począwszy od galerii handlowych, reklam na ulicach, w Internecie... Wszędzie.

Do lutego ubiegłego roku mój stosunek do Star Wars był obojętny. Coś tam pamiętałam, coś tam oglądałam... Nie bardzo kojarzyłam.
W trakcie ferii zimowych obejrzałam wszystkie części (za namową Mojego Chłopaka) i się zachwyciłam.

Postanowiłam zlepić coś z okazji zbliżającej się premiery.
To mało słodkie ciasteczka, które będą wspaniałym łakociem dla maluchów oraz wszystkich tęskniących czasem za dzieciństwem (kto pamięta gwiazdki Milky Way i chrupki kukurydziane?).
Urocze, żółto-złote ciasteczka z mleczną czekoladą, płatkami owsianymi i prażonym kokosem. Wspaniale pachną i smakują.
Przebudzenie Mocy warto połączyć ze zbliżającymi się Świętami i Gwiazdką :-)


/Składniki na jedną dużą blachę ciasteczek:/

  • 100 g masła, miękkiego
  • 3 łyżki brązowego cukru
  • 0,5 łyżeczki cukru z prawdziwą wanilią
  • 75 g mąki orkiszowej
  • 75 g mąki kukurydzianej
  • 0,5 szklanki płatków owsianych
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 jajko
  • 2 łyżki podprażonych wiórków kokosowych (na suchej patelni)
  • małe opakowanie gwiazdek czekoladowych Milky Way 

Wszystkie składniki oprócz gwiazdek zagnieść/zmiksować do połączenia składników.
Na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce formować niewielkie kuleczki (wielkości orzecha włoskiego) i lekko je spłaszczać. Do każdej z nich lekko wcisnąć jedną gwiazdeczkę.

Piec w 170 stopniach około 12 minut (aż się lekko zezłocą).

Brak komentarzy: