wtorek, 6 października 2015

Aromatyczne ciasteczka migdałowo-cytrusowe z żurawiną



Poprzednio prezentowałam przepis na CIASTECZKA MOKKA, które były ciemniejszą połową TYCH CIASTECZEK, które nie tak dawno zauważyłam. Często zdarza mi się wieczorami przeglądać przeróżne blogi, strony, zdjęcia, które mocno inspirują. W tym wypadku te przepiękne ciasteczka postanowiłam podzielić na pół. Wyszło świetnie! Są na tyle wyraziste w smaku, że połączenie ich w jedno ciastko jest przesadą. Lubię skupić się na smaku i zapachu dokładnie, odczuwając wszystkie niuanse a nadmiar w tym zdecydowanie przeszkadza.

Przedstawiam przepis na JASNĄ stronę mocy ;) 

/Około 50 ciasteczek:/
  • 1,25 szklanki mielonych migdałów
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 175 gram masła
  • 1 jajko
  • skórka starta z jednej pomarańczy
  • 1-2 łyżki soku z cytryny
  • 1,5 szklanki mąki
  • 1 szklanka suszonej żurawiny

    Wszystkie wymienione składniki należy zagnieść, aby się połączyły.
    Owinąć w folię spożywczą i chłodzić (najlepiej całą noc).
    Ja podobnie jak w poprzednim przepisie uformowałam w formie prostokątnego bloku.

    Przygotować (wyłożyć papierem) dwie duże blachy do pieczenia.
    Po schłodzeniu kroić ciastka o grubości około 3-4 milimetrów i układać na blasze.
    Piec w 170 stopniach około 10-12 minut (do zrumienienia brzegów).

    Ostudzić. 

Brak komentarzy: