poniedziałek, 14 listopada 2016

Ciasto z kiwi, makiem i limonką


Przenigdy bym nie podejrzewała, że kiwi nadaje się do tego rodzaju ciast!!!
Zostałam oświecona przez Liskę TYM WPISEM jakieś dwa lata temu i od tej pory się zabieram za przetestowanie wypieku z jego udziałem.
Traf chciał, że podobnie jak autorka pierwowzoru miałam w domu za dużo kiwi i w końcu wypróbowałam. Jestem zaskoczona, że efekt jest aż tak dobry!
Polecam.

Moja wersja:
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 0,5 szklanki mąki orkiszowej razowej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki maku
  • 1 szklanka cukru
  • 1 niepełna szklanka kwaśnej śmietany/jogurtu/kefiru/maślanki*
  • sok z 1 limonki/cytryny
  • 3 jajka
  • 100 ml oleju roślinnego/masła stopionego i ostudzonego
  • 3 owoce kiwi (obrane i pokrojone w plasterki)
  • 50 g  bardzo drobno posiekanej czekolady (u mnie czarno-biała straciatella)

    *miałam bardzo tłustą śmietanę, więc rozmieszałam ją z wodą, ale w oryginale użyta została maślanka
Piekarnik rozgrzać do 170 stopni.
Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i makiem.
Jajka ubić z cukrem na puszystą masę i dodać olej, mieszając do połączenia.
Dodać Śmietanę, sok i wodę.
W tym momencie powoli dosypywać sypkie składniki.
Dodać czekoladę.
Ciasto wylać do formy (ja piekłam w okrągłej ceramicznej formie o średnicy 22 cm).
Na wierzchu ułożyć plasterki kiwi i piec około 45-60 minut (w zależności od formy).

Brak komentarzy: