środa, 17 maja 2017

Maślane orzechowe ciateczka z cukrem daktylowym


To ciasteczka upieczone z sentymentu.
Zrobiłam je dzisiaj dopiero drugi raz w życiu i tym razem nieco zmodyfikowałam oryginał.
Wczoraj w sklepie dorwałam cukier daktylowy i od razu wiedziałam, że będzie właśnie do nich :)
Pieczcie! Są wspaniałe!

Oryginał: przepis Marthy Stewart


UWAGA! MARTHA UŻYWA PEKANÓW. JA SWOICH WŁASNYCH ORZECHÓW WŁOSKICH.

  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 125 g masła
  • 3/4 szklanki cukru daktylowego (w oryginale był to ciemny brązowy cukier)
  • 1 duże żółtko
  • 3/4 szklanki posiekanych orzechów włoskich (org. pekanów)
  • opcjonalnie: połówki orzechów do dekoracji (ja pominęłam)
Wszystkie składniki zmiksować w misie miksera, aż się dokładnie połączą.
Blachę wyłożyć papierem do pieczenia.
Z ciasta robić kulki wielkości orzecha włoskiego i układać je w dość sporych odstępach.

Można powciskać w ciasteczka połówki orzechów.
Piec w 160 stopniach około 15 minut.

Brak komentarzy: