czwartek, 29 września 2016

Dzień Kawy i babka kawowa


Ciężko w trakcie remontu przygotować coś wymyślnego.
Z drugiej strony już od dawna wiem, że to co najprostsze jest zazwyczaj najlepsze.
Z okazji Międzynarodowego Dnia Kawy proponuję kawał dobrej babki do filiżanki ulubionej kawy.
Pięknego dnia i smacznego!

Na podstawie The Australian Women's Weekly

           /1 mała forma z kominem:/

  • 3 łyżeczki kawy instant + 1 łyżka gorącej wody (u mnie dwie)*
  • 3 jajka
  • 165 g drobnego cukru (u mnie brązowy, 150 g)
  • 150 g mąki pszennej (u mnie orkiszowa razowa)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżka kakao
  • 150 g masła (roztopionego i ostudzonego)

           syrop kawowy: (pominęłam)

  • 165 g drobnego cukru
  • 180 ml wody
  • 3 łyżeczki kawy rozpuszczalnej*

    Masło stopić i ostudzić.
    Piekarnik rozgrzać do 180 stopni C.
    Kawę rozpuścić w wodzie.
    W misce ubić jajka, stopniowo dosypując cukier. Dodać masło, zamieszać.
    Dodać kawę.
    Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i kakao.
    Stopniowo dosypywać suche składniki do masy jajecznej, mieszając.
    Formę na babkę wysmarować masłem i oprószyć mąką/bułką tartą/mielonymi migdałami.
    Wlać ciasto.
    Wstawić do piekarnika i piec około 45-50 minut (do suchego patyczka).

    Syrop:
    Wszystkie składniki na syrop umieścić w garnuszku i podgrzewać do rozpuszczenia.
    Odstawić na 5 minut do ostudzenia.

    Upieczone ciasto przełożyć na większy talerz i polać syropem kawowym (zostawiając około 1/4 syropu na później).
    Odstawić na 15-20 minut.
    Po tym czasie polać resztą syropu.
    Podawać.**


    *można zastąpić świeżo zaparzonym espresso
    **UWAGA!
    Ja zrezygnowałam z syropu, ponieważ akurat dzisiaj nikt nie miał ochoty na aż tak słodkie ciasto. Jeśli wolicie bardziej suche wypieki to spokojnie możecie pominąć syrop.
    Istnieje opcja (i taką polecam) zmniejszenia o połowę ilości składników na syrop.
    Wtedy ciasto będzie bardziej intensywne, ale nie aż tak słodkie jak w pierwotnej wersji.  

Brak komentarzy: