niedziela, 26 lipca 2020

Kruche tartaletki z gruszkami i migdałami

Dawno nie piekłam czegoś z gruszkami. Dla mnie połączenie tych owoców z migdałami to strzał w dziesiątkę. Uwielbiam piec kruche ciasta, ciasteczka i tartaletki. To mój ulubiony rodzaj ciasta, więc często eksperymentuję. Tym razem zmiksowałam dwa przepisy. Z jednego zabrałam spód, z drugiego masę migdałową a gruszek użyłam swoich, takich, jakie miałam w słoiku :)

spód:


  • 1 żółtko
  • 30 g cukru pudru
  • 75 g masła
  • 45 g mąki pszennej
  • 75 g mąki razowej
Z podanych składników zagnieść ciasto. 
Owinąć folią i włożyć do lodówki na pół godziny.Wyjąć, rozwałkować i wyłożyć ciastem spody tartaletek. Można wyłożyć je dodatkowo papierem do pieczenia i obciążyć.Piekarnik rozgrzać do 180 stopni i piec około 10 minut, aż się zarumienią.W międzyczasie przygotować masę:
  • 50 g zmielonych migdałów
  • 25 g miękkiego masła
  • 1 jajko
  • 30 g cukru 
  • 1 łyżeczka śmietany
  • 1 łyżeczka Amaretto
  • gruszki w syropie

    Wszystkie składniki (pomijając gruszki) zmiksować na jasną i puszystą masę migdałową.
    Na podpieczone spody wykładać ćwiartki/połówki gruszek, przykrywając je masą.
    Piec jeszcze około 20 minut, aż masa się zetnie i będzie złocista.


Brak komentarzy: