wtorek, 5 maja 2020

Ciasto jogurtowe z gruszkami i skórką cytrynową


Miałam jogurt grecki, gruszki w zalewie i suszoną skórkę cytrynową. Zainspirowana przepisem Kingi Paruzel upiekłam bardzo proste, smaczne ciasto. Wilgotne, sprężyste i nieskomplikowane. Idealne do gorzkiej kawy i herbaty.

  • 100 g jogurtu naturalnego o temperaturze pokojowej
  • 150 g cukru
  • 180 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 jajka
  • skórka strata z 1 cytryny/łyżeczka suszonej skórki cytrynowej
  • 50 g masła, roztopionego i ostudzonego (ja dodałam miękkie masło, pominęłam roztapianie)
    • gruszki z zalewy (ja w sezonie pasteryzuję swoje gruszki w syropie waniliowym; można poddusić surowe z cukrem i sokiem z cytryny)
      Piekarnik rozgrzać do temperatury 180 stopni.
      Formę o wielkości 10 x 21 cm
      wyłożyć papierem do pieczenia (ja pominęłam ten krok, ponieważ piekłam swoje ciasto w formie ceramicznej.
      Na spód przygotowanej foremki wyłożyć owoce, aby pokryły spód.
      Jajka utrzeć z cukrem  i skórką cytrynową.
      Dodać jogurt i masło. Utrzeć ponownie.
      Na końcu dosypać przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia, dobrze wymieszać.
      Wymieszane ciasto wylać na przygotowane owoce.
      Piec ok 50 minut.

Brak komentarzy: